Gratis Intro hold til Body-balance lørdag d. 14. Marts 2020

For tilmelding klik på kurser og vælg Weekend - Body Balance - Kris

Har du tit tænkt over hvad Body-Balance træning går ud på? Så læs videre ned her, eller tjek denne video ud, hvor jeg forklarer det hele lidt mere dybdegående: http://bit.ly/374FuWg

Er du i tvivl om ting som:
”Er det for hårdt for mig?”
”Mon det overhovedet er noget for mig?”
”Hvad betyder en terapeutisk træningsform?”
”Hvad har træning med følelser og organer at gøre?”
”Hvad mener han med meridianbaner og hvorfor er det med i træningen?”
”Hvorfor skulle man putte mere ind i en træning end bare yoga?”
”Gad vide hvordan Kris griber det med bevægelse an?”
”Hvad mon min krop får ud af denne træning?”

"Navnet “Body-Balance”, beskriver en træningsform der er stykket sammen af flere forskellige elementer:

YOGA
som du med sikkerhed kender, handler om at strække kroppens facievæv (senevæv) og muskler, for at gøre dem smidige og bevægelige.

BODY-SDS
som færre af jer nok kender, er en meget grundig form for bevægelse, hvor hele kroppens lymfesystem (affaldsvæske), muskler, meridianbaner og organer bliver påvirket og aktiveret igennem bevægelse.

VEJRTRÆKNING
igennem vejrtrækningen aktiveres kroppen indefra og ud. Den iltes, så musklerne bedre kan præstere og vi aktiverer det parasympatiske nervesystem, som får kroppen hurtigere i en restituerende tilstand, som samtidig nedbryder stresshormonerne.

Så Body-Balance går, hos mig, ud på at balancere kroppen og sindet igennem en træningsform, som smidiggør, styrker og udrenser kroppen.

Alle kan være med, gamle som unge, trænede som begyndere, da øvelserne er lavet på en måde, så du selv bestemmer belastningen og dermed modererer øvelserne til din krops grænse og behov.


Det er vigtigt for mig at inspirere folk igennem min træning til at komme tilbage til deres KROP og få RO i sindet.

Grundstrukturen er fra Body-SDS, som meget systematisk og
grundigt gennemarbejder alle dine LED, MUSKELGRUPPER og ORGANER.

Jeg har taget elementer fra YOGAEN ind i træningen også, som vil smidiggøre dine muskler, så de bliver lange, bløde men stærke.

VEJRTRÆKNING er en vigtig del af træningen. Du vil lære forskellige teknikker at trække vejret på.

Træningen er designet til det MODERNE menneske med et stillesiddende job, som mangler bevægelse.
Træningen er enormt FOREBYGGENDE, SMIDDIGGØRENDE og STYRKENDE.
Alle kan være med, GAMLE som UNGE, TRÆNEDE som UTRÆNEDE, da øvelserne er designet på en måde, så du selv bestemmer belastningen og dermed modererer øvelserne til din krops GRÆNSER og BEHOV.

Hver undevisning vil være lidt FORSKELLIG, da vi går i dybden med en specifik organ-gruppe, som aktiveres igennem forskellige muskelgrupper og ledgrupper. Nogle gange er det mere relevant med flere yoga øvelser og andre gange med flere Body-SDS øvelser, afhængig af hvilket element vi går i dybden med.

KONTAKT


Aftenskolen Fælles Fritid

Skoleleder: Birgit Christensen

Telefon: +45 5224 3626

Mail: faellesfritid@fora.dk

CVR: 28045131

Telefontid: Mandag og onsdag kl. 14.00 – 16.00

Medlem af Fora
;